2011. október 27., csütörtök

KitűNő: Nagy-Kálózy Eszter színművésznővel beszélgettünk

Az elmúlt időben nem sok filmet tudtam megnézni, az esti mozizások a szoptatás-altatás-betegápolás rajzolta háromszögbe nem fértek bele. Sok adósságot kell apránként törlesztenem. Például nemrég jutottam hozzá, hogy Sipos József filmjét, a 2008-as Eszter hagyatékát megnézhessem. A címszereplőt Nagy-Kálózy Eszter alakította. Vele beszélgettünk.

Feleségként és háromgyermekes családanyaként milyen érzelmekkel viseltettél az azonos nevű gyermektelen és boldogtalan Márai-hősnővel kapcsolatban? Nem volt nehéz belebújni a bőrébe?
A szerelem, amit egyszer adtál, majd visszavettél, mert nem volt elég bátorságod hozzá, mert féltél, de sohasem tudtál megszabadulni tőle, ez örökre összeköt egy férfival. És egyszer fizetni kell érte. Ezek Márai gondolatai, amelyek megfogtak. És megalkotott egy csodálatos nőalakot, akitől mindezt elfogadhatjuk. Nagyon szerettem ezt a könyvet. Érdekes, izgalmas nő Eszter.
   Részlet az Eszter hagyatéka c. filmből

Ha Rólad van szó, mindenki Rudolf Péterre is gondol egy kicsit, és viszont. Egyből jön a kérdés, milyen a népszerű színész feleségének lenni? És vajon milyen a közkedvelt Nagy-Kálózy Eszter férjeként élni? Nem terhes Nektek ez az örök kérdésfelvetés?
Én nem a népszerű színészbe, hanem még a pályánk elején a férfiba szerettem bele. És éljük a családi életünket. Szeretek észrevétlen maradni a színpadon kívül, nem érdekel a csillogás-villogás. De büszke vagyok a férjemre, aki sikeres a munkájában. Lehet, hogy ez is segíti a kapcsolatunkat, hogy tudjuk tisztelni a másikat.

 Péterrel a munkátok is ezer szállal összeköt Benneteket. Vannak cölöpökkel kijelölt határok magánélet és hivatás között, vagy a családi vacsoraasztalnál is jelen van a munka?
Ha a gyerekekkel vagyunk, akkor nem.  Ha kettesben, akkor sokszor beszélünk színházról, hiszen ez az életünk másik fele, és a mai napig érdekel mind a kettőnket.

Férjedre gondolva az Üvegtigrisek és a Beugró okán is inkább a humoros, „jó fej” karakter jut eszébe a távoli szemlélőnek, míg Hozzád inkább a komolyabb, drámai szerepeket társítja az ember. Igaz ez a képzet és egyéniségetekből fakad, vagy a látszat csal?
Biztosan nem véletlen. Ahogyan létezünk a világban, az biztosan ad egy első benyomást rólunk, de persze ez nem jelenti azt, hogy a másik karakter nem lenne meg bennünk. Csak nem az a feltűnőbb.

Közös nagy szerepetek az És Rómeó és Júlia. Kedvenc darab és most is szívesen játsszátok?
Tizenkét éve játsszuk. Hihetetlen sok minden történt azóta. Például felnőttek a gyerekeink. Több mint 330 előadást játszottunk belőle. És kihívás számunkra minden egyes este. Mindig izgalommal várom. És mindig találok benne új pillanatokat, új érzéseket.

Az m1-en ismét közös fába vágtátok a fejszéteket és műsorotok indult ,,Mindenből 1 van" címmel. Ez vajon a Beugró folytatása vagy más típusú műsort láthatunk?
Az alapja ennek is az improvizáció. De teljesen más szerkezet. Adott karakterek egy adott szituációban, hétről hétre követjük nyomon az életüket. A műsor elején 3-4 perces kötött szövegű jelenetet játszunk el, majd következnek az instrukciók, amelyek alapján sokszor egy teljesen más történet körvonalazódik.
          Mindenből 1 van, trailer

A színészmesterség komoly igénybevétel léleknek, szellemnek és testnek is. Másik hivatásoddal, az anyasággal hogyan tudtad-tudod összeegyeztetni e kettőt? Adódtak ebből nehézségek?
Persze, sokszor voltak lelkiismeret-furdalásaim, sőt a mai napig néha belémmar az érzés, hogy vajon jól csináltam-e? De ezzel nyilván sokan vagyunk így. Az anyaság önmagában hordozza ezt az érzést. Rengeteg szervezésből állt az életünk, minden percem be volt osztva. Nálunk az esti közös vacsorák helyett inkább közös reggelizések voltak, akármilyen későn is értünk haza.

Tényleg, a gyerekek szeretnek szerepelni vagy messze esett az alma a fájától?
A nagylányom, aki már 24 éves, erre a pályára készül, a montreáli Nemzeti Színház Akadémiáján utolsó éves. A fiam konzerveatóriumban érettségizett, zenei pályára készül, a kisebbik lányom pedig még középiskolás. Még nem lehet tudni.

Remekül nézel ki. Biztos sok nőt érdekel, mivel tartod karban magad? Mi kapcsol ki, és vajon milyen praktikáid vannak szépséged megőrzésére?
Szeretek sportolni, de nagyon kevés időm jut rá. Gyerekkoromban atlétizáltam, életem részévé vált a sport. Manapság jógázom, elkötelezett híve vagyok. Más praktikám nincs, még akkor sem, ha egyébként én nem vagyok mindig kibékülve a külsőmmel.

A cd-lejátszódba mit teszel be mostanság legszívesebben, milyen zenét hallgatsz?
Amit csak énekelni lehet. Folyamatosan énekelek, otthon, kocsiban. Kimaradt az életemből, pedig mindig vágytam rá, és most a fejembe vettem, hogy teszek is érte. Másfél-két éve tanulok énekelni. Sajnálom, hogy nem előbb kezdtem el. Mindig csodáltam azokat, akik a zenében élnek.

Színházi szerepeid hogy alakulnak az új évadban? Miben láthatunk idén?
Az Egy nyári éj mosolyá-t mutattuk be a Centrál Színházban. Bergman 1955-ös azonos című filmje az alapja Stephen Sondheim és Hugh Wheeler darabjának, amihez Sondheim csodálatos zenét írt. Erről beszéltem az előbb, ez új szín az életemben. Színpadon énekelek!
















0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...