2012. április 5., csütörtök

Szünidei kreatív: zsírkrétás-kaparós


Szerző: FiloSzofi  

Korábban eszembe sem jutott volna posztolni, de nagy meglepetésemre a körülöttem élő kortársaim nagyobbik részének nem derengett semmi a zsírkrétás-kaparós technikáról. Pedig azt hittem, nemzedéki alapélmény, ahogy egy osztály satíroz keményen, mindent betölt a zsírkrétaszag és a színes tapadós forgács. Alsó tagozatban szerintem minden évben rajzoltunk őszi leveleket ezzel a technikával, mert nagyon látványos a végeredmény, és kapirgálni mindenki szeret.
(A szkennert kicsit megzavarta a felület, a valóságban tisztább, élénkebb és kontrasztosabb a kép.)
        


 1. Zsírkrétával vastagon befedünk egy lapot. Érdemes különböző, zömében világos színt használni, ami elüt a feketétől.
Ha jóminőségű a krétánk, próbálhatunk több réteget vinni egymásra, így a visszakaparásnál  még inkább játszhatunk az árnyalatokkal.






2. Az egészet lekenjük fekete temperával. Ha szappant is keverünk hozzá, úgy a zsíros felület nem fogja taszítani a vizeset, könnyebben tudunk dolgozni.(A szappant úgy kel használni, mint egy gombfestéket, vizes-festékes ecsettel kell belenyúlni.)
3. Hagyjuk száradni.
4. bármilyen kissé hegyes szerszámmal belekarcoljuk a képet. (én saslik pálcát használtam, de jó a fogpiszkáló, gyufa, playmobil lándzsa, stb.)




Jótanács: Elég nagy meló a felület bezsírkrétázása, ezért a szokásosnál kisebb felületekre dolgozzunk. Mivel minden apró vonal érvényesül, kis felületen is jól el lehet molyolni. Én egy félbevágott A4-est adok egy gyereknek egyszerre. 

Előny: Mindenki rajza látványos lesz, biztos a sikerélmény
Hátrány: A zsírkrétázás hosszú és mocskos művelet.



Jó szórakozást!


0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...