2012. április 19., csütörtök

Települési ki vagy-vagy?

Szerző: Onleány

Falusi vagy városlakó?
Nem "igazi" falusi, inkább agglomerizációs községi.  Az igazi falu Budapesttől eltávolodva, legalább 50-60 km-re kezdődik. (Lotte)
Mióta élek városlakó, és fogalmam sincs, valóban tudnék-e váltani, de fenntartom az elvi lehetőségét. (Szofi)
Tízezer fő alatti településen klausztrofóbiám van, remélem, soha nem kell elhagynom a fővárost, vagy ha igen, akkor egy pszichológussal a  hónom alatt. (Fakirma)

Bennszülött vagy ki/betelepült?
Született budai, aki Pesten eszmélt és élt. Aztán nyolc éve elhagytuk a várost, Ő és én, no meg Picinke (aki azóta Busafejjé nőtte ki magát), hogy családi házban élhessünk, közel valami kötött pályás közlekedési eszközhöz. Nem bántuk meg! (Lotte)
Ez mindig nézőpont kérdése. Budapesten születtem, de rettentő büszkén őriztem magamban a pécsi szálat, mint zárójeles identitást. Ha a fővárosról van szó, lelkem mélyén budai vagyok, sőt óbudai, de ifjúkori kalandozásaim mégis Pesthez kötnek. A nagy kószálások második, érett korszakát megint vidéken éltem meg, ahol azóta elfelejtettek, és a nagy pesti tehénlepény alapvetően meghódítatlan maradt. Most Pesten lakom, a régi barátok viszont kiköltöztek. Hogy akkor hova tartozom? - Szülni visszamentem Óbudára, biztos, ami biztos. (Szofi)
 Két külvárosi kerület között vándorolok, mind a kettőt otthonomnak érzem, s valójában az egyiket sem. Hűtlen típus vagyok, szívfájdalom nélkül hagynám el a külső kerületeket egy olyan belvárosi lakásért, aminek a földszintjén egy bájos kocsma terpeszkedik.( Fakirma)


Lokálpatrióta vagy költöznél?
Szeretek itt lakni, nem vágyom vissza, kialakult már a helyi öntudat is. Eközben pislákol azért még a (fő)városi-tudat parazsa is. (Lotte)
Volt város, ahol két évig is minden pillanatban idegen voltam,  és van néhány hely, ahova örökös lelki gyökeret eresztettem,  és viselem a következményeit. Például hiába élek most Pesten, nekem a Millenáris a Városliget, ha értitek, mire gondolok. És még ott az a másik, az édes, kedves -  a pályaudvaron a Misna vagy a Zengő visz haza. (Szofi)
No, ezt már meg is válaszoltam. De gyerekekkel kényelmesebb a kertvárosi élet, szóval most még inkább itt legelészek egy kicsit. (Fakirma)
Közeli kisbolt vagy bevásárlóközpont?
A helyi CBA és a vasúti kisbolt (utolérhetetlen kiflije van!) mellett bizony, a szintén közeli bevásárlóközpont is. Ez mégsem igazi, elidegenítő hely, nem lehet úgy járkálni a polcok között, hogy ne botoljak ismerősbe. (Lotte)
A városi közért kategóriát preferálom. Mélyen lehangolnak, és szellemi fogyatékossá tesznek a nagyáruházak. (Szofi) 
A mindennapos rutin bevásárlásokhoz lusta vagyok, rendszerint Emberre lőcsölöm a feladatot, a bevásárlóközpontokat szeretem, mert ott lehet kapni ruhákat és mindenféle mókás dolgokat. Épp ezért ritkán járunk ilyen helyekre. (Fakirma)

Helybéli iparosok vagy ahogy esik?
Egy ház körül sok mesterember megfordul, de lássuk csak szép sorjában! Kárpitos, vízvezeték-szerelő, villanyszerelő, alkalmi kerti munka, varrónő, gépkölcsönző, asztalos: helyben, a faluban (mindenkit ismerünk jól, ha nem is baráti a viszony, de kedélyes) órás, ruhatisztító: a közeli kisvárosban. (Lotte)
Mindegy, csak valaki más intézze el helyettem. Nem intézi. (Szofi)
Mindegy, csak valaki más intézze el helyettem. Elintézi.Vagy ha nem, akkor úgy marad. (Fakirma)

Eljártok a települési/kerületi rendezvényekre vagy soha?
Vannak rendezvények, amit mi vezettünk be: november negyedikén egy kis fáklyás felvonulást, egy helyi focibajnokságot és Szenteste előtt a templomi Karácsonyvárást gyerekeknek. Jó látni, hogy több évet megéltek már, s elszakadva tőlünk, lassan önálló életre kelnek. Aztán a helyi ünnepségeken az ovi és iskola is fellép, így természetes, hogy a szülőknek is ott a helyük! Van egy remek batyus táncház, oda is szívesen eljárunk: táncolni, iszogatni, pletykálkodni. (Lotte)
Szinte számoltam, hányat kell aludni, mikor először mentem a saját gyerekemmel kerületi Mikulás ünnepségre. Őt nem nagyon izgatta, én viszont majdnem olyan boldog voltam, mint egy kisgyerek. Aztán jött az Alma együttes, és szétrombolta ezt a mámort. Brrr. (Szofi)
 Soha. Az agyammal tudom, hogy kedves bája van ezeknek a helyi megmozdulásoknak, de én mégis csak idegenül lézengek ezeken a helyeken, és erőt vesz rajtam a reménytelenség érzése.(Fakirma)


Mész helyi képviselőt választani vagy nem érdekel?
Megyek, de néha nehéz szívvel... Egy kis településen a pártpreferencia nem mindig esik egybe a személyes szimpátiával, ami bizony meghasonlást eredményez - túl jól ismerjük egymást. Egyébként két évig voltam teljes erőbedobással, lelkesen képviselő, aztán csalódtam és örültem, hogy felállhatok, mert épp jött a harmadik baba. (Lotte)
Ha választás van, elmegyek - ez egyértelmű. Viszont a polgármesteren kívül nincs senkiről személyes benyomásom, sajnos csak nevek. (Szofi)
 Elmegyek, nem meggyőződésből, hanem becsületből.(Fakirma)











0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...