2012. június 25., hétfő

Balatoni nyár - Szentpéteri Eszterrel

Szerző: Lotte    


Tombol a nyár nemcsak a Balaton-parton, de a tévéképernyőn, sőt a rádióban is. A közmédia a nemrégiben újra elindult Balatoni nyár című szórakoztató magazinműsorával kínál frissítő adásokat az m1-en és a Duna World-ön a nyár minden napjára. A Hétfői adásszünet nyári különkiadásában a Révfülöpről jelentkező adások egyik háziasszonyával, Szentpéteri Eszterrel beszélgettünk.

Szereted a KFT számot?
A hangulatomtól függ, néha, főleg balatoni bulizás alkalmával, szeretem.

A tévéképernyő innenső oldaláról úgy tűnhet, hogy egy ilyen napsütéses balatoni műsort könnyű készíteni. Csak mosolyogni kell kedvesen, meg figyelmesen kérdezgetni…
Előtte pedig felkészülni, mindenre… A háttér információk elengedhetetlenek, de a saját lelki béke megteremtése is nagyon fontos, hogy könnyed és élvezhető legyen az, amit csinálsz. Persze a helyszín maga a csoda, ráadásul tavaly, amikor indult a műsor, azt kívántam, bárcsak én is dolgozhatnék benne! Most azt kívánom, bárcsak minden vágyam így teljesülne…

A Balaton nekünk, magyaroknak nem csak egy kedvelt nyaralóhely, hanem tényleg tenger - tengernyi élménnyel. Szerelmek, csalódások, barátságok, nagy beszélgetések, fájdalmas búcsúk, sűrű, nagy érzelmek. Te gyerekkorodban nyaraltál itt? És egy indiszkrét kérdés, volt esetleg balatoni szerelmed?
Kétéves koromban nyaraltam először a magyar tengernél, Balatonlellén. Nagyon szerethettem, mert elmesélésekből tudom, hogy az egyik esti séta alkalmával a fehér fodros ruhácskámban is megfürödtem a szigorú tiltás ellenére. Később, nagyobb lányként is rendszeresen visszatértem, de érdekes, itt nem talált meg a szerelem.



Színészetet tanultál, önálló estjeid is vannak. Mit olvasol mostanság? Esetleg van Balatonnal kapcsolatos kedvenc?
Wass Albert két könyvét olvastam nemrég. Kedvenc, Balatonhoz köthető művem nincs, de van egy vágyam, remélem, hogy egyszer lesz alkalmam a nyaralóközönség előtt játszani, egy könnyű, nyári produkcióban, valamelyik Balaton parti szabadtéri színpadon.

A Balatonhoz kötődnek nagy színészsorsok is: Latinovits Zoltán tragédiája Szemesen vagy például Laborfalvi Róza kiterjedt füredi társasági élete. Vannak ehhez köthető kultikus helyeid?
A legfontosabb mindenképp Balatonföldvár! Földvár Bajor Gizi, Szabó Lőrinc és Ódry Árpád kedvelt üdülőhelye volt, de a felsorolás így sem teljes. Nagyon sok művész és közéleti ember kötődött és kötődik ide ma is. Földvár olyan, mintha megállt volna az idő, igazi, feltöltődést, kikapcsolódást nyújt. Balatonfüredet is nagyon szeretem, a varázs itt is nagyon intenzív, de ide ritkábban jutok el.

Kötelékben repültök a műsorban, a Te párod épp egy fiatal színész, Szente Vajk. Mióta ismered?
Május közepén, a Balatoni szezonnyitó sajtótájékoztatóján találkoztunk.

Van valami stratégiátok a nyárra, vagy a természetes összecsiszolódásra bízzátok magatokat?
Azóta már dolgoztunk is együtt a Tengerre magyar című műsorban, annak alapján szerintem minden rendben lesz. A legfontosabb, hogy figyelni kell egymásra és tiszteletben tartani a másikat.

Ha jól tudom, Vajknak hamar a szívébe loptad magad. Sütöttél már neki az ígéret szerint palacsintát?
Még nem, otthon is ritkán sütök, bár főzni szinte minden nap szoktam, de ha Vajk megtanul úszni, lehet szó palacsintasütésről…

Ha már palacsinta, ez klasszikus strand-étel. Neked mi a Balaton kínálta gasztronómiai kedvenc?
Voltak olyan évek, hogy szinte csak az ízes palacsintát tudtam megenni, nagyon sovány, rossz étvágyú kislány voltam. Ma már ez nincs így, változó, hogy épp a lángost, a palacsintát, esetleg a rántott pontyot vagy a harcsát kívánom meg, de figyelek a mértékletességre! Ja, és a gyümölcsök, minden mennyiségben, mert a nagy melegben néha csak az esik jól.

Június 11-én rajtolt a műsor. Milyenek a visszhangok?
Nagy a készülődés, a visszhangok pedig nagyon jók. Sok ismerősöm, aki látott a beharangozóban hívott, hogy melyik héten leszek, leszünk Vajkkal. Nekem ez a műsor nagyon nagy boldogság és megtisztelő feladat. A stáb pedig profi, összetartó, nagyon jó csapat. Izgalommal várom a rajtot, július kilencedikét.

Lesz egy érdekes színfoltja a nyárnak. Megtanulsz a nézők szeme előtt motorozni. Hogy állsz? Saját ötlet vagy „pisztolyt szegeztek a halántékodhoz”?
Nem kellett kényszeríteni, mert egy régi vágyam teljesül ezzel, amiről az évek folyamán már majdnem lemondtam. A felelős szerkesztőnk, Csizmár Edina tette fel a kérdést, hogy lenne-e kedvem hozzá, én pedig boldogan mondtam igent. Azért a folyamat nem könnyű, de nagyon jó instruktorral tanulom a vezetéstechnikai alapokat.

Ha jól tudom, a férjednek is van intenzív balatoni kötődése…
A férjem, akinek orvosként nagy szüksége van igazi feltöltődést adó kikapcsolódásra, gyermekkorától Balatonföldváron, a Spariban vitorlázik. Innen a kötődés nálam is a helyhez. Leginkább Repülő Hollandi hajóosztályban versenyzik, elég szép eredményei vannak, legutóbb 11. lettek Alteában, az Európa Bajnokságon. A másik kedvelt hajóosztály a Dragon, ahol a legutóbbi bajnokságon, Füreden másodikak lettek.
Mennyit leszel a nyáron a tónál és mennyit itthon?
Márciustól szinte minden hétvégét a Balatonnál töltjük, aztán nyáron július közepétől szinte le is költözünk, így Révfülöpre csak át kell majd kompozni.

Nagyfiaddal és férjeddel tudtok majd együtt nyaralni? (Meg sem merem kérdezni, hogy hol?)
Talán néhány nap horvátországi nyaralás is lesz, de még nem tudom, hogy csak kettesben vagy fiammal és a párjával együtt megyünk-e majd. 

Végezetül van valami napfényes kedvenc zenéd, amit adásszünetben szívesen hallgatsz a Balaton partján?
A zenei ízlésem mindig változik, de rock az alap. Szeretem a klasszikus, keményebb műfajt és az éppen slágergyanús újdonságok is meg tudnak ragadni. Az a fontos, hogy legyen benne ÉLET! De ha már Balaton, Bródy János dalát, a Földvár felé, félúton-t nagyon szeretem.





0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...